How Some Russian News Outlets Are Covering The Malaysian Plane Crash

Here are the current front pages of a few Russian news websites.

1. The downing of a Malaysian Airlines flight led front pages around the world today. In Russia, the story was a little more complicated.

ID: 3422020
Maxim Zmeyev / Reuters
ID: 3421661

3. Some Russian outlets omitted the story from their front page altogether. Like Voice of Russia, a Kremlin-funded radio station.

ID: 3421335

4. Others pointed fingers at Ukraine or the United States. Like Pravda.

ID: 3422059

5. And Kommersant, a once respected newspaper that has come under increasing accusations of censorship.

ID: 3422040

6. The Guardian’s Shaun Walker wrote on Friday about the absence of the Malaysian plane crash from Russian news outlets.

Walker wrote: “the state-run Rossiyskaya Gazeta led with a story about the eating habits of Russians, relegating the 298 deaths on board MH17 to the bottom of the front page.”

ID: 3421577

7. Later in the day, the site had been updated to lead with the plane crash. This headline reads: “Russian Federation: The investigation into the catastrophe must be impartial.”

ID: 3422476

8. Russia Today’s coverage of the tragedy led reporter Sara Firth to quit after the outlet blamed Ukraine for the attack.

Sara Firth / Via

“It’s not worth mentioning. It’s Russia Today all over, it’s flirting with that border of overtly lying. You’re not telling a lie, you’re just bringing something up. I didn’t want to watch a story like that, where people have lost loved ones and we’re handling it like that.”

ID: 3421652

9. At an emergency meeting of the U.N. Security Council a few hours ago, it was stated that the missile most likely came from pro-Russian separatist-held territory in Ukraine.

Lucas Jackson / Reuters
ID: 3421692

Check out more articles on!

  Your Reaction?


    Hot Buzz

    17 Mind-Blowingly Delicious Noodles To Try In NYC


    31 Reasons Potatoes Are The Best Thing At Thanksgiving


    Now Buzzing